Translate

måndag 26 juni 2017

Dags för bloggvecka.

Halloj allihop!
Det här Våfflan.

Då var det dags för min bloggvecka att börja.

Jag kan inte påstå att det har hänt så mycket idag, är fortfarande lite seg ifrån midsommarafton, kan säga att vi hade en galet bra dag och vi var igång en bra bit in på lördagen. Helt ärligt har jag precis börjat komma tillbaka ordentligt. Men roligt hade vi och vi rökte kött som blev grymt gott.

Söndagen gick åt till att städa upp lite och bara ta det lugnt för mer orkade inte jag, vi spelade lite xbox och bara chillade lite. Djuren fick ju sitt såklart och idag har jag bara fortsatt fixa lite även att jag största delen av dagen har tittat på youtube klipp.

Dock höll jag nästan på att glömma bort att blogga idag för när vi kom hem efter att ha varit borta en liten stund var Våfflan (vår ena anka) alldeles yr och gick runt som ett litet fyllo. All tankegång har nu gått till henne för att lista ut vad det kan vara för fel på henne. Efter en del googlande misstänker jag att hon har brist på sodium och kalium i kroppen. Hon har nu fått gå in och fått en skål med vatten med lite salt i och lite vitamindryck som är speciell för fjäderfä.

Imorgon ska jag köpa lite banan till henne och se om hon uppskattar det eftersom banan ändå innehåller en hel del kalium. Jag hoppas verkligen att jag har rätt i min teori och att hon blir bättre annars är risken att hon har ätit något olämpligt och blivit förgiftad och då är det inte säkert att hon klarar sig. Men jag håller tummarna och kan inte göra mycket mer än vad jag redan har gjort för henne.
Här Våfflan tillsammans med Lillan och Stumpan.

Jag kommer självklart att berätta hur det är med henne imorgon, men hon kommer nog att få vara inne då med för att det ska kunna vara lättare för en annan att hålla koll på hur hon mår.

Tack för att ni läste idag och har ni varit med om något liknande berätta gärna om det i kommentarsfältet eller genom att skicka ett mail till mig på me@ijessie.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar